For noen dager siden dro vi til Haydom, 6 timer vest for Arusha langt ute i bushen. Der skulle vi holde et anti-korrupsjonskurs for CHRISC-frivillige, som vi allerede har gjort i Tanga og Arusha.

Haydom Lutheran Hospital

Haydom Lutheran Hospital

Haydom er kanskje et av de mest kjente stedene for nordmenn på grunn av det norske sykehuset som er der. Haydom Lutheran Hospital ligger og holder live i en liten landsby. Doktor Olsen fra Norge var med på å starte det, og nå er nærmeste sykehus til rundt 300 000 mennesker. Her kan du lese mer om Haydom Lutheran Hospital.

Anti-korrupsjonskurset besto av 8 timer hver dag i 2 dager. Der fokuserte vi mye på case studies: Det vil si at deltakerne fikk en historie der de skulle svare på hva de ville gjort og om dette er korrupsjon.

Gruppeoppgave

Gruppeoppgave

Randesund!

Randesund!

Men under kurset var det en av deltakerne som tiltrakk oppmerksomheten min. Han hadde nemlig en veldig kjent fotballdrakt på seg!
Det var RIL, Randesund Idrettslag, min lokale klubb fra Kristiansand! Dette var sykt random!
6 timer ute i bushen fra Arusha i Tanzania, finner jeg en afrikaner med drakt fra hjemmelaget mitt!
Utrolig kult syns jeg. Han fortalte at CHRISC Haydom hadde mange av disse draktene.

Konge av RIL og sende de gamle draktene til Tanzania!

Deilig med norsk frokost på sykehuset

Deilig med norsk frokost på sykehuset

Kart over korrupsjon i verden

Kart over korrupsjon i verden

 

Randesund-supporter fra Haydom

Randesund-supporter fra Haydom

Hvordan bekjempe korrupsjon?

Hvordan bekjempe korrupsjon?

Haydom!

Haydom!

Leave a comment